Πώς εξισορροπούμε το Yin και το Yang στην καθημερινή μας ζωή;

Πώς εξισορροπούμε το Yin και το Yang στην καθημερινή μας ζωή;

Στην αρχαία κινεζική φιλοσοφία, το Yin και το Yang είναι μια έννοια του δυϊσμού. Περιγράφει πώς οι φαινομενικά αντίθετες δυνάμεις μπορούν στην πραγματικότητα να είναι συμπληρωματικές, αλληλένδετες και αλληλοεξαρτώμενες στο φυσικό κόσμο. Επίσης, πώς μπορούν να δημιουργούν η μία την άλλη καθώς αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

Το Yin αντιπροσωπεύει το σκοτάδι, την πτώση, το κρύο, την ανάπαυση, το φεγγάρι και το γυναικείο φύλο. Το Yang αντιπροσωπεύει το φως, την άνοδο, τη θερμότητα, την κινητικότητα, τον ήλιο και το ανδρικό φύλο. Όταν αποσυνδεθούν επέρχεται ο θάνατος. Στην πραγματικότητα, το Yin και το Yang υπάρχουν σε όλα, και τα περισσότερα πράγματα είναι λίγο και από τα δύο.

Το κέλυφος ενός αυγού είναι Yang αλλά το αυγό μέσα του είναι Yin. Το σιτάρι στο χωράφι είναι Yang , αλλά μόλις θεριστεί, γίνεται Yin. Το ένα μπορεί να μετατραπεί στο άλλο, και τα καλύτερα πράγματα στη ζωή βρίσκονται στη συμβολή των δύο.

Ακολουθούν μερικές αλλαγές που μπορούμε να κάνουμε προκειμένου να έχουμε μεγαλύτερη ισορροπία ανάμεσα στις δύο αυτές δυνάμεις.

1. Κάντε έναν σύντομο περίπατο το πρωί με τις πρώτες ακτίνες του ήλιου.

Ο οργανισμός μας χρειάζεται τον ήλιο για να δημιουργήσει τη βιταμίνη D, η οποία είναι απαραίτητη για την υγεία των οστών τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες.

Ένας σύντομος πρωινός περίπατος συνδυάζει πολλές χρήσιμες πτυχές σε μία μόνο δραστηριότητα. Παίρνουμε άφθονο ήλιο και καθαρό αέρα, κάνουμε μια ελαφριά καρδιοαναπνευστική άσκηση και κινούμε το Qi. Ένας πολύ καλός τρόπος για να ξυπνήσουμε, να ζεστάνουμε το σώμα και να το προετοιμάσουμε για την πολυάσχολη μέρα που ακολουθεί.

2. Ξεκινήστε μια πρακτική διαλογισμού ή προσευχής.

Ο διαλογισμός μας βοηθά να είμαστε περισσότερο συνειδητοποιημένοι και μας φέρνει πιο κοντά στον εαυτό σας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία συσσωρεύουμε την ενέργεια (Yin) που πιθανόν μας λείπει και απελευθερώνουμε την επιπλέον ενέργεια(Yang) που δεν χρειαζόμαστε ή και το αντίθετο.

Ο διαλογισμός ή η προσευχή είναι η τέλεια λύση, καθώς μπορούμε να αποκομίσουμε τεράστια οφέλη με μόλις 10-20 λεπτά την ημέρα.

3. Ασκηθείτε τακτικά.

Η καρδιά είναι η μηχανή που κινεί το σώμα μας και έχουμε την τάση να την επιβαρύνουμε καθημερινά. Για παράδειγμα,  εάν το yang βρίσκεται σε υπερβολή θα έχουμε προβλήματα με υψηλή αρτηριακή πίεση και ταχυκαρδία, αν το yin βρίσκεται σε υπερβολή θα έχουμε κακή κυκλοφορία και υψηλότερο κίνδυνο θρόμβων.

Η συστηματική άσκηση μας βοηθά να διατηρούμε τον οργανισμό μας σε καλή κατάσταση, να ωφελούμε την καρδιά μας και να ανεβάζουμε τα επίπεδα της ενέργειάς μας.

4.  Τρώτε πολλά και διαφορετικά λαχανικά και φρούτα κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

Μια ισορροπημένη διατροφή είναι απαραίτητη για την εξισορρόπηση των ενεργειών Yin και Yang μέσα στο σώμα μας.

Η υπερβολική ποσότητα ενός μικροθρεπτικού συστατικού μπορεί να μπλοκάρει την απορρόφηση ενός άλλου ή να έχει άμεσα αρνητική επίδραση στο σώμα.
Ο ευκολότερος τρόπος για να διασφαλίσουμε ότι έχουμε μια πραγματικά ποικίλη διατροφή είναι να προσπαθήσουμε να τρώμε λαχανικά και φρούτα κάθε διαφορετικού χρώματος καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας . Tα κόκκινα μούρα, τα καρότα και τα σκούρα μούρα έχουν όλα μια καλή ποσότητα αντιοξειδωτικών, αλλά όλα έχουν διαφορετική μορφή αντιοξειδωτικού και έχουν διαφορετικές ποσότητες άλλων μικροθρεπτικών συστατικών.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν είναι όλα για όλους, Η διατροφή μας πρέπει να είναι προσαρμοσμένη στην ιδιοσυγκρασία μας. Π.χ. Μια ωμή σαλάτα είναι ωφέλιμη για ένα άνθρωπο με δυνατό πεπτικό όχι όμως για έναν άνθρωπο με πεπτικά προβλήματα.

5.  Πηγαίνετε για ύπνο νωρίτερα και κοιμηθείτε καλά.

Ο επαρκής ύπνος σε καθημερινή βάση όχι μόνο θα βελτιώσει τη συγκέντρωσή μας, αλλά θα επιτρέψει επίσης στο σώμα σας να αναγεννηθεί.
Είναι επίσης καλύτερο να πηγαίνουμε για ύπνο νωρίτερα, ώστε να μπορούμε να ξυπνάμε κοντά στην αυγή και να συγχρονίζουμε το σώμα μας με τον φυσικό ημερήσιο κύκλο.

6.   Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ.

Το συκώτι θεωρείται από τη φύση του ένα όργανο περισσότερο Yin αλλά ο τρόπος ζωής μας συχνά το πιέζει πολύ, π.χ. μέσω της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει σημαντική ανισορροπία και να οδηγήσει σε αυξημένη ευερεθιστότητα, καθώς και σε μια σειρά από προβλήματα υγείας.

7. Αφαιρέστε τον καφέ από την καθημερινότητά σας.

Ο καφές είναι ένα “κρύο” ενεργειακά ρόφημα που καταναλώνει το Yin του οργανισμού μας και αποδυναμώνει τα νεφρά. Υπάρχουν πολλά βότανα που μόνα τους ή και σε συνδυασμό μπορούν να ενισχύσουν τον οργανισμό μας.

Η σωστή επιλογή των βοτάνων ανάλογα με την ιδιότητα τους καθώς και τις εποχές του χρόνου είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι της Παραδοσιακής Κινέζικης Ιατρικής.

8. Μειώστε τα επίπεδα του στρες.

Στην καθημερινότητά μας πολλά είναι αυτά που μπορούν να μας βγάλουν από το κέντρο μας. Ο διαλογισμός ή η προσευχή , η διαφραγματική αναπνοή , τα ανθοϊάματα κ.α. είναι μέθοδοι που μειώνουν το στρες.

Η συνειδητότητα είναι το κλειδί για τη μείωση του. Αναγνωρίζω τι είναι αυτό που μου προκαλεί την ένταση. Βγάζω αυτή την πηγή της έντασης από τη ζωή μου. Αν κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό προσπαθώ να αλλάξω τον τρόπο που αντιδρώ απέναντι σε αυτή την πηγή του άγχους.

Θα βοηθήσει να ασχοληθούμε με πράγματα που μας προκαλούν ευχαρίστηση έτσι ώστε να να είμαστε πιο δυνατοί απέναντι στις δυσκολίες που συναντάμε.

Μην αφήσετε κανέναν να σας πει ότι η εξισορρόπηση του Yin και του Yang στη ζωή σας είναι μια γρήγορη ή εύκολη λύση. Χρειάζεται πολλή αφοσίωση και γνώση για να δημιουργήσουμε καλές συνήθειες και να βρούμε ισορροπία.
Δοκιμάστε μερικές από αυτές τις συμβουλές και δώστε τους μερικούς μήνες για να αρχίσουν πραγματικά να λειτουργούν.

 

Μαρία Τσόλη

Ρεφλεξολόγος – Καθηγήτρια Εναλλακτικών Μεθόδων

X